Popularitatea site-urilor ce functioneaza in sistemul retelelor sociale precum Facebook, MySpace, LinkedIn si Bebo este incredibila. Retelele sociale au un impact foarte mare atat asupra utilizatorilor cat si asupra vizitatorilor. De exemplu, Facebook a inregistrat o medie de peste 250.000 de inregistrari pe zi din Ianuarie 2007.

Dincolo de specializarea mediilor sociale in comunicarea simpla si rapida, ele servesc si ca un catalizator in stabilirea unei conectivitati organizate, inspirata si orientata spre actiune. De asemenea, au o influenta directa asupra culturii noastre de consum datorita schimburilor de informatii pe care le mediaza si au un potential urias de a genera schimbari pozitive.

Acestea sunt unele din putinele motive pentru care Facebook-ul si alte retele sociale au intrat in atentia marilor corporatii care au gasit in ele un potential mare de a se promova.

De ce ai alege sa iti promovezi brandul pe Facebook?

Dacă îţi doreşti un mediu de promovare simplu de utilizat, cu un trafic foarte mare si costuri relativ scazute, Facebook-ul este raspunsul pe care il cauti.
Aceasta retea sociala, relativ tanara, a asaltat piata advertisingului in ultimii ani intrucat se foloseste de trei metode foarte practice de a transmite informatia:

 Iti descrie brandul si portofoliului prin intermediul link-urilor postate, a fotografiilor si a activitatilor zilnice.
 Poti urmari grupurile de Facebook din sectorul tau de activitate sau chiar poti intra in grupuri de acest gen.
 Numeroasele aplicatii de pe Facebook iti dau libertatea de a o alege pe cea mai potrivita care sa iti promoveze produsul in cel mai adecvat mod.

10 sfaturi utile daca te-ai hotarat sa iti promovezi brandul pe Facebook


I. Targeteaza cu atentie si intentie!
Conecteaza-te cu mai mult de 500 de milioane de posibili clienti si alege-ti audienta in functie de locatie, varsta si interese apoi testeaza prin postari simple, imagini si intrebari pe pagina de profil si vezi ce ii place publicului tau.

II. Construieste o comunitate in jurul afacerii tale!

III. Utilizeaza butonul Like si Share
pentru a te face cunoscut si pentru a-ti mari influenta in acest mediu!


IV. Fii informativ!
Utilizeaza articole scurte, inregistrari, prezentari video scurte si eventual conexe atasate prezentarilor video pagini de jurnal descriptive updatate zilnic!

V. Pune accent pe un apel puternic la actiune! Clientii te vor angaja sa le rezolvi o problema la care tu esti priceput asa ca trebuie sa ii faci sa isi dea seama ca tu esti raspunsul la problema pe care o ridica. Apelul la actiune poate include o invitatie adresata clientului/utilizatorului de a se loga pentru mai multe informatii (un CD, DVD cu munca ta, un ecran de tip calendar downloadabil, o consultatie telefonica gratuita).


VI. Trebuie sa fii sigur ca oferi ceva foarte valoros !
Oferirea de informatii aditionale functioneaza ca un mediator ce te conduce la urmatorul pas – convingerea clientului sa lucreze cu tine.

VII. Daca alegi Facebook Ads, controleaza-ti bugetul!
Seteaza bugetul zilnic pe care esti dispus sa il investesti, ajusteaza acest buget oricand crezi ca e nevoie si alege varianta de plata: poti plati doar cand oamenii dau click (CPC http://www.brandup.ro/articol-5-pay-per-click-ppc–ce-face-si-la-ce-foloseste.html ) sau doar cand iti vizualizeaza postarea (CPM).

VIII. Alege-ti atent ziua si ora la care sa postezi in functie de target! Studiile arata ca postarile din afara orelor de munca au o rata de interactiune cu 20% mai mare decat cele care s-au postat in timpul programului si ca zilele in care se inregistreaza interactiunea cea mai ridicata sunt joi si vineri, insa, bineinteles aceste lucruri trebuie adaptate tipului de afacere/produs pe care il promovati si audienta pe care o vizati.

IX. Alege sa folosesti in postari URL-urile normale in detrimentul URL-urilor scurte! URL-urile normale au o rata de actiune de trei ori mai mare decat URL-urile scurte intrucat ofera un indiciu userului despre site-ul pe care urmeaza sa il acceseze, pe cand URL-urile simple nu spun nimic despre site-ul brandului/ companiei ce urmeaza sa fie accesat si scade gradul de incredere si interes al acestuia.

X. Foloseste postari care se termina cu intrebari! S-a dovedit ca postarile care contin intrebari la sfarsit si nu la inceput sau la mijloc au o rata de interactiune mai mare cu 15% fata de cele din urma, intrucat utilizatorul nu este distras de alte detalii riscand ca intrebarea pe care o pui sa ramana fara raspuns.

Asadar, nu lasa Facebook-ul sa fie doar un mediu prin care iti poti spori vizibilitatea, brandul tau poate creste vazand cu ochii daca stii cum sa te folosesti de acest canal! Nu crezi?

SUCCES!

Reclame