Daca afacerea ta este deja pe Facebook, Twitter, MySpace, LinkedIn sau pe alte retele de socializare si deja ai reusit sa iti angajezi utilizatorii datorita unor strategii de social media, poate ca este momentul sa te gandesti la o pagina destinata strict clientilor: FanPage-ul brandului tau.

Dar ce fel de valori trebuie sa includa o astfel de pagina si de ce au nevoie clientii tai de o pagina personala de tip social network daca au la dispozitie site-ul tau personal?

In primul rand, daca iti faci un FanPage oferi clientilor tai posibilitatea de a interactiona, aceste pagini fiind mai interactive decat alte tipuri de platforme. In acelasi timp, FanPage-urile sunt  mai specializate intrucat targeteaza doar un anumit segment de utilizatori facand pe iubitorii de branduri sa le creasca stima de sine si sa se simta importanti in raport cu ceilalti utilizatori doar pentru faptul ca fac parte din sectorul “fanilor” tai.

Pe pagina de fani de pe Facebook, de exemplu, poti integra mici website-uri, poti folosi flash-ul, le poti oferi clientilor tai fideli anumite discounturi si ii poti provoca la anumite concursuri in urma uploadarii de statusuri, de poze etc.

In ciuda posibilitatilor de promovare pe care ti le ofera FanPage-ul, daca aceasta pagina nu este construita intr-un mod fiabil si daca un esti atent la toate aspectele de ingrijire si control, exista posibilitatea ca ceea ce tu astepti sa  aduca notorietate brandului, sa aiba chiar influente negative asupra lui. In acest sens, va sfatuim sa urmariti a evita cateva greseli fundamentale:

I.                   Ignori mentiunile despre brandul tau!

Trebuie sa fii tot timpul atent la stirile care apar despre tine in presa sau in diferite motoare de cautare intrucat daca afacerea ta vireaza in mediul online, informatiile negative se raspandesc imediat si indicat ar fi sa fii tu primul  care poate remedia situatia intr-un astfel de caz. Numele si reputatia ta sunt pe primul loc!

II.                Te concentrezi asupra a mai multe site-uri de socializare simultan !

Daca ai ales sa iti dezvolti o pagina de tip FanPage, concentreaza-te pe retelele sociale cele mai dezvoltate si prin care iti poti atinge cel mai usor targetul. Daca alegi sa iti faci o astfel de pagina pe foarte multe retele de socializare ai putea face mult din punct de vedere cantitativ dar foarte putin din punct de vedere calitativ intrucat informatiile pe care le oferi ar putea fi mult prea divergente si foarte slabe in continut.

III.             Nu iti cunosti audienta!

Trebuie sa stii unde te pozitionezi ca brand si care sunt posibilii tai “fani” inainte de a dezvolta o astfel de pagina. Analizeaza-ti compania si raspunde la urmatoarele intrebari:

  • Care sunt clientii mei?
  • Care este media lor de varsta?
  • Care sunt aspectele lor demografice si psihografice?
  • Care sunt punctele forte ale brandului meu si ce ii atrage la el?
  • Cum ii pot transforma din simpli clienti in brand lovers?

Dupa ce ti-ai raspuns la aceste intrebari, creeaza-ti o strategie prin care permiti postarile pe pagina de fani doar a acelor useri care intr-adevar stiu ceva despre brandul tau sau ar putea deveni interesati de el, determina-i sa isi doreasca sa fie fanii tai si arata-le ca trebuie sa faca ceva in acest sens: scurte intrebari la inregistrare sau teste foarte scurte.

IV.             Promovare personala abuziva!

Fara indoiala, promovarea personala este o parte extrem de importanta pentru imaginea si constructia brandului tau. Daca nu te promovezi, nimeni nu are cum sa afle de tine si in consecinta nimeni un isi va dori sa fie partenerul tau de afaceri.

Insa, promovarea personala de succes functioneaza doar daca e facuta cu moderatie si nu in cantitati excesive intrucat poti ajunge sa iriti potentialii fani. Daca ii bombardezi cu informatii personale nerelevante, multi useri iti vor da unfollow, unfriend sau block .

Cel mai simplu truc de a te promova este acela de a te folosi de altii pentru a o face pentru tine. Bineinteles, acest lucru nu se poate intampla decat in situatia in care si tu, la randul tau, promovezi alte persoane in acest mediu si ele vor simti nevoia sa te rasplateasca prin raspandirea valorilor pe care tu le oferi.

V.                Nu esti consistent!

Consistenta este un element foarte important pentru un brand, indiferent daca este personal sau corporativ, asa ca foloseste aceasta tehnica pentru a te contura intr-un anumit fel in mintea fanilor sau a potentialilor “fani”.

Alege-ti o imagine, un logo, si utilizeaza-l pe toate canalele de social media, foloseste aceleasi culori, fonturi si mesaje iar toate acestea sa fie aceleasi cu care te promovezi si in alte medii si care iti contureaza identitatea ta ca brand. Daca din dorinta de a fi complex vei cadea prada utilizarii mai multor elemente de acest gen vei creea confuzie in mintea clientului si imagine ta ar putea deveni foarte neclara.

Evita aceste greseli si actioneaza exact invers, cu siguranta rezultatele favorabile nu vor intarzia sa apara.

Tu ai facut deja primul pas din drumul spre prestigiu al brandului tau?

Reclame