Advertising-ul online a inceput sa rasfete efectiv pe oricine. Prin intermediul mediului online, advertiserii nu doar ca isi targeteaza publicul final ci pot si controla si superviza postarile pe care le uploadeaza: poti masura cati oameni ti-au vizualizat reclamele, cati au dat click pe ele pentru a se informa si, mai mult, cati au cumparat un produs ca rezultat direct al advertorialului tau.

Cred ca toata lumea care are putina interactiune cu mediul online a auzit de Twitter, chiar daca nu au cont sau nu il folosesc. In mare, Twitter-ul  este o retea sociala unica, a carei frumusete consta in simplitatea utilizarii.

Logheaza-te pe alte site-uri de social networking si iti vor fi puse tot felul de intrebari despre viata personala, incepand de la ce scoala ai absolvit si terminand cu ce culoare favorita ai. Pe Twitter, oamenii sunt fericiti sa ii lase pe altii sa afle ce au mancat dimineata, cu ce s-au imbracat si asta fara ca site-ul sa ii intrebe ceva. Desigur, Twitter-ul poate fi folosit atat in scopuri personale, socializare cat si in afaceri, pentru a-ti promova/a-ti face cunoscut brandul.

Intrarea brand-ului tau in lumea Twitter:

  • Inregistreaza-te !Este foarte simplu sa te inregistrezi pe Twitter: nu trebuie decat sa iti pui Username-ul, Adresa de e-mail, Parola si sa introduci codul de securitate.
  • Alege-ti username-ul potrivit! Numele sub care iti initia brandul pe Twitter trebuie sa fie sugestiv, eventual chiar numele brandului, si usor de amintit!

 

  • Cine este pe Twitter? Dupa ce te-ai inregistrat, alege-ti din adress book-ul email-ului de inregistrare persoanele care fac parte din targetul brandului tau si au deja cont pe Twitter si da-le follow iar la cei care fac parte din target dar nu au Twitter trimite-le invitatie.

 

  • Creaza-ti profilul Twitter! Sari peste cautarea initiala si vei fi redirectionat catre pagina ta de profil unde iti poti crea primul tweet. Nu trimite inca tweet-ul pentru ca nimeni nu il va citi daca nu ai persoane care te urmaresc si daca nu ai un profil bine structurat. Completeaza campul profil cu numele celui care administreaza pagina de Twitter al brandului tau, introdu din nou username-ul si adresa de e-mail, zona de timp in care se incadreaza tara ta, Url-uri la care vrei sa fie redirectionati vizitatorii de pe pagina ta de profil, o scurta descriere a brandului la One Line Bio, locatia si limba.

 

  • Alege-ti imaginea de profil! Imaginea ta de profil poate fi sigla brandului, o imagine sugestiva pentru acesta sau o poza cu persoana care posteaza. Atentie insa, acesta poza nu trebuie sa fie nici foarte personala dar nici foarte corportiva, rece, care indeparteaza vizitatorii. Nu te poza singur, nu fa poza cu o camera foarte slaba, nu pune o poza care sa se camufleze in imaginea de backgroung, in primul rand trebuie sa te vezi tu! Alege varianta de mijloc si pune o poza cat mai naturala care atrage spiritul sociabil al urmaritorilor tai spre schimb de replici!

 

  • Alege-ti imaginea de background! Imaginea de background o poti crea singur, poti apela la un designer sa o faca sau poti folosi backgroundurile oferite de Twitter, gama Premium sau Free.Nu alege o imagine doar de dragul designului, gandeste-te daca este in acord cu ceea ce vrei tu sa transmiti pe Twitter.

 

 

  • Alege culorile potrivite! Textul, linkurile si  bara laterala trebuie sa fie in concordanta cu imaginea de fundal, altfel vei creea discrepanta vizuala, ceea ce nu prinde bine publicului tau.

 

  • Seteaza-ti notificarile! Dupa ce ai terminat de conturat profilul, alege cand vrei ca Twitter sa iti trimita notificari pe e-mail!

 

  • Fa-ti setarile pe telefonul mobil!

 

  • Esti gata sa trimiti primul tweet!

 

  • Acum, poti incepe sa urmaresti pe altii!

 

 

Ce fel de tweet-uri sa folosesc?

Continutul mesajului pe care il vei transmite pe Twitter trebuie sa fie scurt, informativ, distractiv si valoros, altfel nimeni din cei care  te urmaresc nu il vor citi si cu timpul isi vor pierde interesul pentru tine si iti vor da unfollow.

In acest sens poti folosi tweet-ul clasic in care nu doar spui ce faci ci si explici de ce faci acest lucru, link-urile de tip tweet cu postari de pe blogul personal sau alte pagini web, tweet-urile care arata la ce te gandesti, cele de tip „misune indeplinita” – Am facut X, ce parere aveti?, de divertisment, tweet-ul intrebare sau tweet-ul de tip imagine.

 Desigur, cele mai bune rezultate le vei obtine daca faci un mixt intre aceste tipuri de tweet si le folosesti pe toate in mod echitabil, fara a provoca discrepanta.

Eticheta Tweet

  • Nu spamui!
  • Fii in acord cu regulile de stil!
  • Ofera credit retweet-urilor!
  • Incadreaza-te in  aproximativ 140 de caractere!
  • Urmareste oamenii care te urmaresc!

 

Acum ca a luat parte la o lectie primara de initiere in Twitter, ce crezi, brandul tau este pregatit sa intre in aceasta lume?

Reclame