De ce are nevoie un video pentru a deveni un adevarat viral de marketing? V-ati pus vreodata aceasta intrebare?

In primul rand trebuie clarificat ce intelegem prin viral. Un viral este un videoclip sau audioclip care se raspandeste foarte repede in randul utilizatorilor de internet, in special prin intermediul mediilor si retelelor sociale. In jurul acestuia se formeaza o comunitate de utilizatori care la randul lor transmit continutul video mai departe si astfel el ajunge sa aiba intr-un timp foarte scurt milioane de utilizatori.

Acesta este si cazul clipurilor in care un copil rade sau a celor care la prima vedere sunt banale si totusi obtin un numar foarte mare de view-uri. Avand in vedere ca este un mijloc foarte simplu si la indemana oricui sa faca un video si sa il transmita mai departe, marile branduri au inceput sa utilizeze si ele aceasta metoda pentru a obtine awareness.
Metoda este foarte eficienta mai ales pentru brandurile noi care nu au buget foarte mare sa investeasca in promovare si chiar poate aduce rezultate spectaculoase. Cazul viralului cu Beyonce facut pentru guma Trident    este un exemplu foarte bun in acest sens intrucat dupa aparitia viralului care a ajuns in doua saptamani sa fie pe locul doi ca numar de vizualizari, Trident a devenit cea mai cunoscuta guma din UK. Dar ce trebuie sa aiba un astfel de videoclip ca sa ajunga un viral si care sunt metodele folosite ?

In urmatoarele randuri va voi impartasi 5 ponturi pentru a face dintr-un video un adevarat viral de marketing:

1. Creativitatea este baza. Trebuie sa construiti ceva diferit de altii, mai curajos, cat mai natural, mai interesant.

2. Puneti un nume sugestiv spotului care sa fie cautat foarte des pe YouTube sau motoarele de cautare Web dar care in acelasi timp sa aiba oarecum legatura cu brandul pe care vrei sa il promovezi!

3. Asociati pe tot parcursul video-lui brandul cu continutul spotului, nu doar la final. Daca atasati doar la final sigla brandului efectul nu va fi cel dorit, video-ul poate parea ca nu are legatura cu brandul dar in acelasi timp brandul trebuie sa fie foarte bine valorificat, chiar si in mod indirect in acest video.

4. Ganditi-va la ceea ce vinde cel mai bine − celebritatile, sexul, lucrurile amuzante − si folositi-le pentru a va crea viralul si pentru a-l raspandi cu ajutorul taguri-lor care prind la public.

5. Plasati reclama inteligent pe cat mai multe canale online. Raspandirea unei idei depinde de conectori in mare parte – cu cat acestia cunosc mai multi oameni si sunt lideri de opinie in diferite grupuri cu atat ea se va raspandi mai repede. Deci plasati video-ul strategic, pe retele sociale, pe forumuri si site-uri cu discutii specifice din domeniul de activitate al brandului tau.

Iata cateva exemple de video-uri pentru anumite branduri care au devenit virale de marketing:

Acest video este realizat de guvernul danez si este o metoda de a promova tara.


povestea creata de Tipp-Ex, video-ul are aproximativ 16,340,084


viral lansat de Suedia


unul dintre numeroasele virale ale lui Ray William Johnson “vanatorul de virale”

Prin viral de marketing un trebuie neaparat sa intelegem faptul ca aceste video-uri ajuta efectiv la vanzarea unor produse/servicii ci ajuta in primul rand brandurile sa isi creeze awareness.

Lumea e saturata efectiv de publicitatea clasica, asa ca daca folosesti aceasta metoda ai ocazia sa vii cu ceva nou, interactiv, sa te afisezi in fata publicului diferit sub forma unui joc unde publicul nu este doar vizualizator ci si participant direct in momentul in care transmite link-ul mai departe.

Ai deja un video viral pentru brandul tau? Daca nu, cum iti imaginezi ca ar arata acesta?

Reclame