Compania sau organizatia ta ofera produse sau servicii excelente? Ok, hai sa lasam putin acest aspect la o parte.Cel mai important lucru atunci cand iti faci un plan de marketing sau PR este sa te concentrezi asupra targetului pe care ti l-ai propus si sa dai putin la o parte serviciile sau produsele pe care le oferi. Pe scurt, sa iti cunosti foarte bine „marfa” si sa empatizezi cu audienta.

Planurile clasice de marketing iau in evidenta cei patru P, produs, pret, plasament si promovare dar pentru a avea succes in mediile online aceste lucruri nu sunt cele mai importante. Urmand noile reguli de marketing si PR din mediile online trebuie sa pui pe primul loc clientii si sa te concentrezi asupra golurilor pe care le are organizatia ta si mai apoi sa vezi ce sa spui, cand si cum.

De asemenea, pe Web marketingul si PR-ul converg, nu exista departamente speciale ca in mediile offline intrucat ceea ce te prezinta te si vinde in acelasi timp. Postarile inspirate din mediul online iti ajuta clientii sa vada cine esti si ce oferi.

Iata cativa pasi si intrebari pe care e bine sa le urmezi inainte de a incepe a-ti construiesti planul de PR/marketing  in mediul online si care te vor ajunga sa ajungi la acele postari care sa iti atinga audienta:

1.      Care sunt problemele si lipsurile organizatiei mele?

Atentie, nu trebuie sa confunzi problemele cu obiectivele. E ca atunci cand joci fotbal si in loc sa fii concentrat asupra golului esti concentrat asupra mingii din teren: problema nu este sa obtii un numar de n vizitatori ci de ce trebuie sa obtii acest numar, cum iti ajuta brandul.

2.      Care sunt obiectivele mele?

Cum vreau sa imi acopar golurile, in cat timp si prin ce strategie?

3.      Care este targetul meu?

Selecteaza cu atentie publicul tinta si incearca sa ajungi sa il cunosti cat mai bine ca sa stii unde sa ii oferi si ce sa ii oferi, de asemenea selecteaza si mediatorii mesajului tau, cu cat au mai multa influenta intr-un grup cu atata informatia ta va fi primita de mai multi utilizatori.

 4.      Segmenteaza-ti targetul in grupuri pentru a-l putea atinge mai usor prin intermediul eforturilor de publicare Web.

5.      Studiaza comportamentul si preferintele audientei!

Ce reviste citesc, la ce emisiuni se uita, intre ce ore?

6.      Construieste profilul clientilor tai!

7.      Ce vrei sa gandeasca clientii tai despre tine?

Acum ca stim care sunt lipsurile organizatiei si obiectivele pe care ni le-am propus a atinge, cum facem ca aceste obiective sa fie atinse? Trebuie sa iti cunosti foarte bine imaginea si sa o transpui cat mai favorabil si transparent in fata clientilor si potentialilor tai clienti.

 8.      Apeleaza la mijloacele media potrivite pentru a-ti atinge audienta!

Foloseste canalele media care din cercetare au reiesit ca sunt in atentia publicului tau tinta!

 9.   Spune-le ce vrei sa transmiti in modul in care vor sa o auda!

Daca ai studiat bine comportamentul si preferintele audientei tale, probabil ca stii modul in care prefera sa i se comunice ceva si prin ce mijloace. Apeleaza la ele!

 10.  Bucura-te de atingerea obiectivelor!

 

Nu uita, in mediul online tu esti ceea ce publici!

Succes!

Reclame