Blogurile au devenit un vehicul important al organizatiilor ce le ajuta sa isi infiltreze ideile in interiorul pietelor de desfacere. De ce? Un blog pare mai credibil, mai putin agresiv decat advertisingul pe care audienta a inceput sa il consume cu oarecare scepticism.  De asemenea, blogurile s-au bucurat si de o promovare intensiva pe diferite canale media (publicatii, reviste online, dezbateri video) in ultimii ani ceea ce a determinat ca atat cititorii de bloguri cat si bloggerii sa se intereseze mai mult asupra puterii blogului in promovarea brandurilor.

INAINTE DE A INCEPE …

  • alege un nume reprezentativ si usor de gasit in motoarele de cautare;
  • poti alege serverele de tip TypePad sau WordPress pentru a-ti administra blogul;
  • adauga URL-uri pe blog;
  • imaginea/culoarea/fontul/designul sunt foarte simplu de personalizat, atentie insa, alege un design complementar designului tau corporativ, nu identic cu acesta;
  • selecteaza sa iti dai acceptul la commenturi inainte de a fi afisate de blog dar un alege doar comentariile pozitive, este batator la ochi!;
  • Include sectiunea About Me, cititorii sunt interesati sa vada profilul omului din spatele postarilor;
  • Activeaza RSS (Really Simple Syndication);
  • Aproba trackbacks-urile;

DESPRE CE AR TREBUI SA SCRIU PE UN BLOG?

Te poti folosi de un blog pentru a te promova pe tine ca brand dar si pentru a promova un brand de care apartii, iar acest lucru nu se face in mod necesar in mod direct. De exemplu, daca esti o agentie de turism nu e nevoie sa postezi pe blog aceleasi informatii care se gasesc si pe site, oferte de vacante, circuite, ci poti posta informatii despre unele tari pe care le ai in pachete, despre activitatile specifice lor, despre cultura si oamenii de acolo, stiri ale agentiilor de transporturi cu care lucrati, jurnale de calatorie si impresii etc.

CINE MA ASCULTA?

Acest lucru depinde doar de tine! Ca blogger tu esti singurul care poate decide asupra audientei iar daca detectezi corect nisa de piata pentru care scrii deja jumatate din treaba este facuta. Imagineaza-ti ca in lume sunt create aproximativ 1 blog pe secunda, singura ta sansa de diminuare a concurentei este sa iti alegi intr-un mod cat mai inspirat subiectele pe care sa le abordezi si sa stii sa iti atingi audienta.

Audienta ti-o poti castiga prin promovarea blogului pe alte canale sau folosindu-te in mod direct de blog. De exemplu, poti sa incuzi URL-ul blogului in semnatura de la e-mail, pe site-ul personal sau al brandului, pe alte site-uri de socializare iar daca vrei sa promovezi blogul prin propriul blog poti incepe prin a gasi persoanele care aspartin domeniului tau de activitate si sa incepi sa ii urmaresti, sa lasi comentarii inspirate la adresa lor, astfel le atragi atentia si vor veni la randul lor sa iti citeasca postarile.

De asemenea, poti utiliza masuratorile de trafic pe  care ti le pune la dispozitie blogul pentru a vedea care dintre postari atrag cel mai bine publicul si care sunt termenii prin care oamenii te gasesc cel mai des.

Un alt truc de atingere a audientei direct de pe blog este sa iti taguiesti postarile, le poti include in diferite categorii (marketing, advertising, IT) si astfel oamenii te vor gasi mai usor, direct din browserele de cautare.

ETICA BLOGGERULUI

 1.      Fii transparent! Arata intotdeauna cine esti, nu lasa comentarii pe alte bloguri cu un nume fals si nu scrie despre un brand/o companie fara sa precizezi ca lucrezi pentru acea companie!

 2.      Pastreaza confidentialitatea! Nu posta pe blog informatii primite de la alte persoane daca nu ai primit de la ei permisiunea in prealabil.

 3.      Divulga informatiile care pot provoca conflicte de interese! Nu lasa lucruri neclare si nu incerca sa musamalizezi aspecte neplacute pentru ca oricum se vor afla si mai bine le prezinti tu in modul cel mai putin dezavantajos pentru tine.

 4.      Fii de incredere! Nu minti! De exemplu, nu inventa niciodata povestea unui client/consumator doar pentru a-ti face imagine buna pe blog, aceste lucruri se afla mai devreme sau mai tarziu!

 5.      Nu plagia! Respecta ceilalti bloggeri si nu incerca sa preiei continuturi de pe alte bloguri si sa le schimbi doar forma! Pe langa greseala de etica pe care o faci, acesti bloggeri pot ajunge la postarile tale prin intermediul linkurilor si situatie nu este prea placuta. Este mai bine sa vii cu ideile si cuvintele tale, audienta te va aprecia mult mai mult!

Mai mult pe http://www.womma.org/blogger/

Ai deja un blog pe care iti promovezi brandul? Cum suna vocea lui acolo? Lasa-ne si pe noi sa o auzim!

Reclame