Probabil majoritatea ati auzit de Twitter , reteaua sociala prin intermediul careia unii oameni comunica activitatile lor de zi cu zi, insa, cu siguranta multi stim si ca Twitter este un mediu prin care poti sa iti faci publicitate gratuita, prin 140 sau mai putine caractere. Desi multi stim acest lucru, foarte putini luam in serios puterea retelei Twitter in promovarea brandului personal si asta intrucat nu stim exact modul in care sa abordam o promovare de brand in cadrul acestei retele.

In cele ce urmeaza voi incerca sa schitez in sase etape, pasii initiali pe care brandul tau trebuie sa ii faca in implementarea unei campanii pe Twitter:

I.                   Creaza o poveste pentru brandul tau!

Brandurile trebuie sa asocieze numele lor de o anumita poveste cu care consumatorii sa asocieze si cu care sa le castige increderea. Deci, inainte de a folosi Twitterul pentru a-ti promova brandul trebuie sa te gandesti ce vrea brandul tau sa transmita. Vrei ca produsul tau sa fii cool  sau exclusiv si luxos, natural sau bazat pe dezvoltare tehnologica?

 Un produs care a acordat o atentie deosebita in crearea povestii potrivite pentru sectiunea sa de piata este M&Ms (vezi aici http://twitter.com/mmsracing ).

II.                Sincronizeaza-ti profilul cu brandul!

Background-ul profilului tau de pe Twitter poate fi o metoda foarte utila de a furniza “urmaritoritor” tai mai multe informatii decat poti atasa intr-un tweet: prin atasarea unei bare laterale in stanga paginii poti trimite pe cei ce te urmaresc pe alte pagini de Web site-uri unde pot avea capacitatea de a-ti cumpara produsele sau de a afla mai multe informatii despre tine. Desigur, acestea sunt metode de a avea rezultate directe insa cand folosesti Twitter-ul pentru a-ti face cunoscut sau promova brandul nu este nevoie de URL-uri in cadrul profilului tau, trebuie sa iti faci fanii sa isi aminteasca de tine. Acest lucru nu inseamna ca profilul tau trebuie sa fie spectaculos, trebuie sa iti ramana in minte si sa se identifice cu imaginea brandului.

III.             Tweet Style: Ce spui si cum spui lucrurile pentru a crea valoare brandului tau?

In primul rand, trebuie sa fii uman, indiferent daca folosesti pagina de Twitter pentru a posta stiri ale companiei, pentru servicii clienti, pentru feedback sau pentru oferte speciale. Cateva strategii pentru construirea Tweet Style-ului tau ar fi alegerea unui nume care sa nu reflecte doar compania ci si o critica comuna facuta de companie pe Twitter, folosirea imaginii de background pentru a impinge mesajele pe pagina de Home, scrierea tweet-urilor de catre un nume individual care converseaza cu compania si nu doar sa transmiti mesaje despre ea. De asemenea, este bine sa dai follow la aproximativ acelasi numar de oameni care iti dau si tie follow pentru a arata ca stii sa asculti la fel de bine cum comunici.

IV.             Consolideaza-ti mesajul de baza!

Avand in vedere faptul ca vei transmite forte multe mesaje datorita limitarii de caractere, un uita scopul tau pe aceasta retea si inside-urile brandului tau! Pune accent pe mesajul principal pe care vrei sa il transmiti si nu uita de el pe masura ce postezi lucruri noi!

 

V.                Repetitie, repetitie, repetitie….

Pentru ca mesajele tale sa ramana in vizorul publicului, trebuie sa le repeti. Una dintre cele mai mari provocari ale unei campanii de promovare de brand este faptul ca efectele ei nu sunt de lunga durata, acesta este si motivul pentru care mari companii, Coca-Cola de exemplu, cheltuiesc anual sume foarte mari doar pentru repetarea mesajelor si mentinerea lor in mintea consumatorului. Cu Twitter, promovarea un  te costa milioane de dolari insa trebuie sa trimiti tweet-uri cel putin o data pe zi, sau ideal de mai multe ori.

VI.             Scrierea Tweet-urilor

Nu este foarte dificil sa iti scrii singur tweet-urile, este chiar interesant, placut si distractiv, insa, daca esti un director foarte ocupat poti sa lasi pe cineva din biroul tau sa iti scrie mesajele pe Twitter. Lasa-le libertatea de a fi cat mai familiali, lasa-i sa isi exprime si propriile opinii pe langa informatiile despre companie.

 

Te-am convins? Atunci iti uram succes in campaniile de branding ce le vei initia pe Twitter!

 

 

 

 

Reclame